اجتماعیاخبار شهرستان

استخدام ۴ هزار و ۳۳ فرد معلول در دستگاه‌های اجرایی کشور

رئیس بهزیستی شهرستان گناوه گفت: در دولت‌های گذشته سهمیه ۳ درصدی معلولین در آزمون‌های استخدامی نادیده گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛ یداله خرم نژاد رئیس بهزیستی شهرستان گناوه روز جمعه دهم آذر ماه به مناسبت روز جهانی معلولین، سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان گناوه بود.
یداله خرم نژاد گفت: انسان رشد یافته، فردی است متفکر که با آگاهی و ایمان جهان را درمی‌نوردد و بر موانع پیش رو غلبه می‌کند و به شکوفایی کامل می‌رسد، چنین انسانی با داشتن معلولیت و نقص عضو از سختی‌ها ترس و واهمه ای ندارد، زیرا او یاد گرفته که معلولیت مسیرهای تازه‌ای از رشد را پیش‌روی وی گشوده است .
وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ما که بر اساس تعالیم انسان ساز و قرآن کریم بنا شده، تکریم حقوق و جایگاه انسانی افراد معلول را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها اجرایی متعهد به اجرای قوانین مرتبط با این افراد و ارائه خدمات مورد نیاز آنان مثل دیگر افراد جامعه خواهند بود.
رئیس بهزیستی شهرستان گناوه اظهار داشت: حق ذاتی معلولین بهره‌مندی برابر با افراد سالم جامعه از خدمات آموزش و پرورش، مسکن، بهداشت، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی معلولین است.
ایشان ضمن اشاره به آمار حدود ۳ هزار و ۵۰۰ فرد معلول و تعداد ۶ مرکز ارائه خدمات بهزیستی همچنین ۳ مرکز مثبت زندگی در سطح شهرستان و نوع خدمات در زمینه های مسکن، اشتغال، درمان و وسایل کمک توانبخشی، حق انشعابات گاز، آب، برق و فاضلاب و مجوزهای ساختمان رایگان و مستمری‌های ماهیانه خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۶۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات ایجاد شده و معادل ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و در شش ماهه اول سال جاری تا کنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بانکی قرض الحسنه جهت ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
یداله خرم نژاد یادآور شد: تعداد افرادی که در دولت‌های گذشته مستمری ماهیانه می‌گرفتند قابل قیاس با دولت فعلی نخواهد بود زیرا امروز به صراحت اعلام می‌داریم که در شهرستان گناوه هیچ مددجویی وجود ندارد که برابر دستورالعمل های ابلاغی سازمان شرایط دریافت مستمری ماهیانه بهزیستی را داشته باشد ولی مستمری نگیرد، و این به معنای انجام تعهدات دولت خدمتگزار و سازمان بهزیستی است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گناوه با اشاره به عدم توجه به تعهدات اشتغال در دولت‌های گذشته و نادیده گرفتن سهمیه ۳ درصد استخدام معلولین در آزمونهای استخدامی گفت: در دولت سیزدهم با پیگیری‌های رئیس سازمان بهزیستی کشور و همکاری سازمان امور استخدامی کشور و دولت برای اولین بار آزمون اختصاصی استخدام ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود و تا پایان سال جاری ثبت نام آن صورت می‌گیرد، و تعداد ۴ هزار و ۳۳ فرد دارای معلولیت در دستگاههای اجرایی کشور مشغول به کار می‌شوند که امید و انگیزه‌های زندگی را به جامعه معلولین فارغ‌التحصیل و درحال تحصیل ایجاد خواهد نمود.
رئیس بهزیستی گناوه ادامه داد: از مردم و افرادی که با معلولین ارتباط دارند خواست تا با صبر و بردباری با معلولین برخورد داشته باشند و از نگاه ترحم‌آمیز به معلولین خودداری کنند که باعث ضعیف شمردن و ناتوان بودن و در نهایت این امر باعث کاهش اعتماد به نفس وی خواهد شد، در مقوله کمک رسانی یکی از موارد ضروری برای هر انسانی کمک رسانی به یکدیگر است ولی این کار نباید باعث احساس حقارت در فرد مقابل شود و او را مایوس کند.

خرم‌نژاد در پایان از حمایت‌ها و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و خیرین و شرکای اجتماعی در ارائه خدمات به معلولین خصوصا فرماندار جهادی شهرستان، امام جمعه، مدیر کل گمرک، سپاه پاسداران انصار الحسین شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر و شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا