اخبار استان

برخورد جدی با بکارگیری اتباع غیر مجاز در واحدهای صنفی استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با ۶۰ واحد صنفی بکارگیرنده اتباع غیرمجاز در استان بوشهر برخورد جدی و قانونی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در حاشیه گشت مشترک از واحدهای صنفی شهرستان بوشهر با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، پلیس گذر نامه و نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: به طور مستمر از واحدهای صنفی جهت شناسایی و برخورد با بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز و جریمه کارفرمایان، بازرسی خواهد شد.

کشاورزی بیان کرد: این گشت‌ها در واحدهایی که با سلامت مردم روبرو است با جدیت ورود کردیم و اخطار لازم صادر و با واحدهای متخلف برابر با قانون برخورد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که هر کدام از صنوفی که اتباع خارجی غیر مجاز را به کار بگیرند، کارفرما برای بار اول معادل ۵ برابر حقوق قانون کار برای هر روز بکارگیری و برای بار دوم معادل ۱۰ برابر جریمه خواهد شد و در صورت ادامه این روند از ۹۱ الی ۱۸۰ روز زندان در انتظار کارفرمایان خاطی خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: توصیه ما به صنوف مختلف این است نسبت به بکارگیری نیروی بومی اقدام نمایند و در صورت نبود نیرو در استان از نیروهای خارج از استان بهره ببرند.

کشاورزی با بیان این که همه صنوف در سطح استان تا پایان سال مورد بازرسی قرار خواهند گرفت، گفت: ظرف یک هفته اخیر با ۶۰ واحد صنفی برخورد جدی و قانونی صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان ضمن دعوت از رسانه‌های ملی و محلی جهت پوشش هر چه بهتر این گشت مشترک ها بیان کرد: ان‌شاالله بتوانیم با یک فرهنگ سازی صحیح از نیروهای مجاز در واحدهای مختلف بهره ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا