اجتماعیاخبار استاناخبار شهرستان

بررسی مشکلات روستاهای شهرستان گناوه

نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان گناوه با پیگیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان، فرماندار و دهیاران شهرستان گناوه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

عبداکریم جمیری نماینده مجلس به موضوع احداث سد در شمال استان اشاره کرد و گفت: احداث سد در شمال این استان مهم و ضروری است که در برنامه‌های اولویت دار قرار گرفته و بجد پیگیر هستیم.
جمیری در ادامه افزود: موضوع احداث سد در شهرستان های گناوه و دیلم در سفر وزیر نیرو و رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر مطرح و تاکید شد تا اقدام جدی شود و کار مطالعاتی صورت گیرد. در این ارتباط حداقل برای چهار نقطه در شمال استان بوشهر زمینه احداث سد فراهم است که باید مطالعات لازم صورت گیرد.
جمیری با بیان اینکه موضوع احداث سد در شهرستان گناوه بصورت جدی توسط استاندار پیگیری می‌شود افزود: به سازمان آب منطقه ای استان بوشهر اعلام شده است که طرح سد در شمال این استان را آماده نماید و مطالعات اولیه را ارائه دهند که در این زمینه وزیر نیرو پذیرفته است.
وی اظهار داشت: بی توجهی به ایجاد سد در حوضه‌های آبریز با میزان زیاد که به دریا می‌ریزد، نه تنها از آب آن استفاده نمی‌شود بلکه موجب نفوذ رسوب به خور و از بین بردن بنادر می‌شود.
جمیری با اشاره به هدفمند شدن اعتبارات در روستاها گفت: دهیاران باید مشخص کنند پروژه‌هایی که در روستاها تعریف و اعتبارات آن پیش بینی شده است، در چه وضعیتی قرار دارد و این اعتبارات را هدفمند و در راستای خدمات‌دهی به مردم روستا هزینه نمایند.
نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه خدمات به روستاها صورت گرفته اما برنامه‌ریزی متناسب با شرایط هر روستا نداشته‌ایم و باید کارهایی انجام می‌شد که مردم در روستاها ماندگار می‌شدند و اشتغال پیدا می کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر نیز با تقدیر از حمایت و پیگیری نماینده مجلس بوشهر و فرماندار و تلاش و همت دهیاران در بحث قیر رایگان گفت: از محل اعتبارات قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاهای این استان در مجموع ۳۵ میلیاردتومان ابلاغ اولیه در نظر گرفته شده است که اعتبار ابلاغ شده با تلاش و همکاری دهیاران و فرمانداران از ماه آینده برای روستاهای این استان تخصیص خواهد یافت.
مقدم بیان کرد: در شهرستان گناوه با همت و تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و  دهیاران، نزدیک به ۳۸۸ هزارمترمربع در سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت شد که جا دارد از تلاش همه دهیاران و فرماندار  و مجموعه بنیادمسکن شهرستان تقدیر شود.
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: اعتبارات قیر رایگان که امسال پیش بینی شده بر حسب مشارکت دهیارانی که بتوانند مابه التفاوت هزینه قیر و آسفالت را از محل درآمدها و اعتبارات دهیاری‌ها  تامین کنند، توزیع می‌شود.
وی یادآورشد: برای شهرستان گناوه از محل اعتبارات امسال قیر رایگان چهار میلیاردتومان پیش بینی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر افزود: ۹ میلیارد تومان از پروژه‌های محرومیت زدایی استان بوشهر به شهرستان گناوه پیش بینی شده است.
مقدم گفت: از محل اعتبارات نفت، در سال ۱۴۰۰ یک بخشی از آن اجرایی و عملیاتی شد و مابقی اعتبارات به سال ۱۴۰۱ انتقال پیدا کرده است، در اجرای پروژه‌های از محل اعتبارات نفت، از سوی متولیان نفت اعلام شده است، اعتباری که برای پروژه ها اختصاص می دهیم باید به اتمام برسد در حالی که با  این ارقام و اعداد میسر نیست و از نماینده مجلس انتظار داریم این موضوع را موردتوجه قرار داده و پیگیری کند.

فرماندار گناوه گفت: با توجه به اینکه از محل ارزش افزوده، اعتبارات بسیار خوبی برای روستاها درنظر گرفته می شود، از دهیاران شهرستان انتظار و توقع داریم که تنها به پروژه‌های عمرانی و آسفالت بسنده و تمرکز نکنند.
صفری اظهارداشت: دهیاران باید خواسته ها و نیازمندی های ساکنان در روستاهای تحت حوزه خود را رصد و در اولویت قرار دهند.

 

در این جلسه دهیاران مسایل و مشکلات خودرا مطرح کردند که اهم آنها بازنگری در طرح هادی روستایی و تامین بموقع اعتبارات جهت اجرای پروژه‌ها بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا