اخبار استاناخبار شهرستانصدای مردم

به خطر افتادن امنیت شمال استان بوشهر با اخراج نیروهای بومی

خاکریزگناوه _ اگر استاندار بوشهر اقدام فوری نکند با اخراج کارکنان از تلمبه‌خانه شماره یک انتقال نفت خام از گوره به جاسک، پایه‌های ۲۵ خانواده بوشهری متزلزل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛ ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی هر کشور همواره از منابع اصلی قدرت در نظام سیاسی و اقتصادی جهان به‌شمار می‌رود. حضور ایران در قلب یکی از مهم‌ترین و پرتنش‌ترین مناطق کره زمین سبب شده موقعیت‌های فراوان جغرافیایی و زمینه دسترسی به ظرفیت عظیم ژئوپلیتیک همواره مهیا باشد.
اما تنها در اختیار داشتن ظرفیت‌های ژئوپلیتیک به‌ معنای تولید قدرت تلقی نمی‌شود، بلکه ایجاد زیرساخت، هدایت صحیح منابع و گسترش ‌نهادهای اقتصادی فراگیر لازم است تا شاهد توسعه توان اقتصادی و در نهایت بالفعل کردن ظرفیت بالقوه ژئوپلیتیکی به همراه بهره‌گیری از این منبع برای تولید قدرت باشیم.
از پروژه‌های عظیم زیرساختی که زمینه بالفعل کردن یکی از ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی کشور را به همراه دارد، طرح ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک است طرحی که کاهش ریسک صادرات از تنگه هرمز را فراهم می‌کند و مسئولین مربوطه در وزارت نفت خصوصا شرکت مهندسی و توسعه نفت باید با نگاهی امنیتی و ملی خصوصا در زمینه اشتغال‌زایی منطقه‌ای، تمرکز ویژه‌ای به اشتغال مرزداران استان‌های بوشهر و هرمزگان داشته باشند.

علی جعفرزاده قائم‌مقام طرح عظیم انتقال نفت از گوره به جاسک در مصاحبه‌ای با نشریه کارکنان صنعت نفت گفت: حدود ۱۰ هزار نیرو در پروژه انتقال نفت مشغول بکار هستند و ۷۰ درصد این نیروها بومی و در قسمت‌های مختلف از نظارت تا پیمانکاری اشتغال دارند.

این آمار شاید روی کاغذ و یا در استان هرمزگان صحیح باشد اما آنچه مردم و جوانان جویای کار تا کنون در استان بوشهر دیده‌اند غیر از این بوده است و هر چند وقت یکبار نیز با اخراج نیروهای بومی در این پروژه ملی، امنیت شمال استان و اشتغال نیروهای بومی را تهدید کرده‌اند.

یکی از کارکنان اخراجی این پروژه در گفتگو با خاکریزگناوه گفت: روز گذشته در تلمبه‌خانه شماره یک گوره_جاسک که در تقسیمات کشوری در حوزه‌ی استحفاظی شهرستان دیلم بوده و از نظر مسافت به شهرستان گناوه نزدیک است بصورت غیرمنتظره ۲۵ نفر از کارکنان بومی را اخراج کرده‌اند، نیروهایی که گرد و خاک و رنج روزهای ابتدایی پروژه را تحمل کردند به امید اینکه پس از بهره‌برداری به عنوان نیروی ثابت جذب شوند و دیگر لازم نباشد روزانه تهدید به اخراج شوند.
وی افزود: هر چه به روزهای پایانی پروژه نزدیکتر می‌شویم در کمال ناباوری از تعداد نیروهای بومی کاسته و شمار نیروهای غیربومی افزایش می‌یابد.

چرا مردم استان بوشهر باید کراراً درگیر بیکاری جوانانی باشند که همواره از دود، آلودگی و تخریب محیط زیست سهم دارند و از اشتغال سهمی نزدیک به هیچ؟؟؟ یک روز عسلویه و بهرگان و امروز هم گوره!!!
تبعیض در استخدام و ارائه خدمات اولیه نسبت به نیروهای بومی در تلمبه‌خانه شماره یک گوره به جاسک بیداد می‌کند به تعدیل نیرو که می‌رسد اول بومی باید برود!!! به خدمات اولیه کارگری نظیر حذف سرویس ایاب و ذهاب که می‌رسد اول سرویس نیروهای بومی باید حذف شود و همین تبعیض‌ها موجب مرگ یک کارگر در حین تردد به شرکت با وسیله نقلیه موتورسیکلت شد.
هفت روز دیگر تا عید باقی مانده است اما حدود ۲۵ نفر از کارکنان تلمبه‌خانه شماره یک از کار اخراج شده‌اند و امسال نه کار دارند نه پول و نه عید، از استاندار بوشهر که خود زاده‌ی این آب و خاک است به عنوان ارشدترین شخص اجرایی و نماینده دولت در استان و حامی اشتغال جوانان تقاضا می‌شود به موضوع اخراج نیروهای بومی ورود نماید و اجازه ندهد پایه‌های ۲۵ خانواده در این شرایط بد اقتصادی متزلزل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا