اجتماعیاخبار شهرستان

جایزه ریاضی بهزاد در گناوه رونمایی شد

خاکریزگناوه _ آیین معرفی و رونمایی از نخستین دوره جایزه ریاضی بهزاد در گناوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛نخستین دوره جایزه ریاضی بهزاد، با همکاری بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر، انجمن خیریه نسیم زندگی و انجمن دوستداران کتاب و جمعی از اشخاص حقیقی با هدف پاسداشت مقام علمی استاد بهزاد بهزادی و تقویت دانش ریاضی در شهرستان گناوه، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر گناوه برگزار شد.

این مراسم با قرائت کلام الله مجید و سرود ملی آغاز گردید. عباس کبگانی، مجری برنامه، با بیان اشعاری، افضلی دهداری مدیرعامل انجمن خیریه نسیم زندگی و نماینده اعضای جایزه ریاضی بهزاد را به جایگاه دعوت کرد. دهداری ضمن قدردانی از حضور مدعوین، به اهمیت جایگاه علمی و اجتماعی استاد بهزاد اشاره کرد و گفت: «این جایزه نه تنها به پاسداشت دستاوردهای علمی استاد بهزادی اختصاص دارد، بلکه به عنوان یک الگو برای نسل جوان عمل می‌کند تا آنان را به سمت یادگیری و پژوهش در علم ریاضی ترغیب کند.»

در ادامه، قسمتی از فیلم “روزگار بهزاد” اثر حسن ملک زاده، هنرمند همشهری، در سالن به نمایش درآمد. این هنرمند پس از نمایش فیلم، لوح تقدیری با امضای مدیرعامل بنیاد رشد و اندیشه سازندگی دریافت کرد.

حسین امیری، رئیس هیئت امناء جایزه، در سخنانی به اهمیت این جایزه و نحوه شکل‌گیری آن اشاره کرد و گفت: «ایده جایزه ریاضی بهزاد در سال ۱۳۹۷ شکل گرفت و هدف آن ترویج علم ریاضی و ایجاد انگیزه در نسل جوان است. این جایزه به عنوان یک سنگ بنای مهم در توسعه علمی و آموزشی منطقه به شمار می‌آید.» او همچنین به ارکان جایزه اشاره کرد و از تمامی کسانی که به نحوی در اجرای این جایزه یاری رسانده‌اند، قدردانی کرد.

مصطفی خرمی، رئیس کمیته اجرایی جایزه، ضمن معرفی اعضای کمیته، نحوه اجرای برنامه و همچنین نحوه ارسال آثار و پل‌های ارتباطی جایزه را بیان کرد. او شماره تماس ۰۹۰۳۱۷۰۸۰۰۷ را برای ارتباط در شبکه‌های اجتماعی و آدرس جیمیل جایزه (mathbehzad2024@gmail.com) را برای حاضرین قرائت کرد.

لیلا حسین پور نیز در سخنانی نحوه ارزیابی و سطوح جایزه را تشریح کرد و تأکید کرد که این جایزه به دنبال ایجاد علاقه مندی به درس ریاضی، شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان در این حوزه است.

در بخش پایانی مراسم، حسین عرب زاده، طراح لوگوی جایزه، به توضیح در مورد طراحی و انتخاب رنگ‌ها و شکل هندسی لوگو پرداخت و به پاس این طراحی مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم، محمد محبوبی از شاگردان قدیمی استاد بهزاد نیز با قرائت دلنوشته‌ای، حاضرین را به وجد آورد و یاد و خاطره سال های دور را زنده کرد. مراسم با حضور استاد بهزاد بهزادی و جمعی از پیشکسوتان آموزش و پرورش ادامه یافت. به مناسبت سالروز تولد استاد، پیشکسوتان حاضر در نشست سخنانی را بیان کردند و شمعی را خاموش و کیکی را برش زدند و در نهایت از لوگوی جایزه ریاضی بهزاد رونمایی شد.

معیارها و ملاک‌های انتخاب برگزیدگان جایزه ریاضی بهزاد:

سطح دبیری و دانش‌آموزی:

کسب رتبه در جشنواره‌ها و مسابقات رسمی ریاضی استانی و کشوری
چاپ مقاله در نشریات معتبر

سطح دانش‌آموزی:

نگارش مقاله یا ارسال فیلم با موضوع اعلامی کمیته داوران به شرح زیر:
مقطع ابتدایی:
کسرها
اعداد و الگوها
ضرب و تقسیم
متوسطه اول:
عبارت‌های جبری، معادله‌ها و اعداد گویا
اعداد صحیح
متوسطه دوم:
مفهوم تابع
آمار و احتمال
مثلثات
یک موضوع از هندسه

داوطلبان می‌توانند آثار خود را از ۲۰ مهرماه لغایت ۱ اسفند ۱۴۰۳ به دبیرخانه این جایزه ارسال نمایند.

این مراسم به عنوان یک رویداد مهم در راستای ترویج علم و دانش ریاضی در شهرستان گناوه، با استقبال خوب علاقه‌مندان و مسئول برنامه‌های مشابه در این شهر شکل گرفت. این جایزه، با هدف ایجاد انگیزه در نسل جوان برای یادگیری و تسلط بر علم ریاضی، می‌تواند به عنوان یک سنگ بنای مهم در توسعه علمی و آموزشی این شهرستان به شمار آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا