اخبار استاناخبار ویژه

درخواست از استاندار بوشهر: به نابسامانی‌ها و ضعف مدیریتی دانشگاه علوم‌ پزشکی ورود نمایید

مردم استان بوشهر سال‌هاست از کمبود مراکز درمانی در رنج هستند و برخی از این مشکلات متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی است که کوله‌بار شده است و شایسته است سلامت مردم این استان به بازی‌های سیاسی سهم‌خواهان، فرصت‌طلبان گره زده نشود.

مردم استان بوشهر سال‌هاست از کمبود مراکز درمانی در رنج هستند و برخی از این مشکلات متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی است که کوله‌بار شده است و شایسته است سلامت مردم این استان به بازی‌های سیاسی سهم‌خواهان، فرصت‌طلبان گره زده نشود.
سال گذشته بود که نام حسن ملکی‌زاده، احمد یزدان‌پناه، قاسم برجویی و ابراهیم شفیعی برای سکان مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی مردم می باشد، مطرح شد.
برخی از اسامی مطرح شده در بالا به دلیل مواردی نظیر ادامه تعهد خدمتی و عدم عضویت در هیات علمی دانشگاه به عنوان چالش جدی برای مدیریت این دانشگاه روبرو می شوند و ابراهیم شفیعی جراح قلب بوشهری به دلیل دارا بودن شرایط و رزومه درخشان‌تر، در مقایسه با بقیه افراد یک وزنه سنگین محسوب می شود و وی را چندین گام برای تکیه زدن بر صندلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نزدیک‌تر می کند.
اما در چهارم بهمن ماه سال گذشته پس از گمانه زنی‌های فراوان قرعه به نام حسن ملکی زاده می‌افتد و وی به عنوان سرپرست عهده‌دار کلید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می شود.
اما بر خلاف باورها روز به روز گلایه‌ها نسبت به وضعیت مدیریتی و درمان علوم پزشکی بوشهر افزوده می‌شود و متاسفانه برخی از بانیان وضع موجود در سمت خود همچنان ابقا هستند و برخی از این افراد نیز در دانشگاه علوم پزشکی ارتقا پیدا کرده‌اند.
پس از حضور ملکی‌زاده جوان انتظار میرفت مدیریت ضعیف در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت استان دچار ساماندهی و تحول شوند اما به این دغدغه مهم اهمیتی داده نشد و ابقا برخی از مدیران دهن کجی بزرگی به جبهه انقلاب بود.
یکی از خبرهای این روزها که در راهروهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و محافل به گوش می‌رسد، این است که برخی از مدیران، بعد از ظهرها در مطب‌های شخصی خود در حال ویزیت‌اند و این اقدام اگر صحت داشته باشد، با توجه به مشکلات عدیده بوشهر در حوزه درمان و سلامت، نمی‌توان به عنوان مدیریت جهادی قلمداد شود و بسیار تاسف‌آور خواهد بود.
تعدادی از کادر درمان بیمارستان شهدا بوشهر با وجود اپیدمی کرونا و خدمات‌رسانی شبانه‌روزی، یکی از خواسته‌های حداقلی‌شان رسیدگی به وضعیت غذایی این بیمارستان بود نگاه مسئولان به تنها بیمارستان دولتی مرکز استان باید بسیار ویژه باشد و به حداقل‌ترین خواسته‌های پرسنل درمان توجه شود.
در شمال استان و در بندر گناوه که مملو از ظرفیت اقتصادی است و بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در آن زندگی می کند، مردم از دستگاه ام‌آر‌ای بی بهره‌اند و ضروری است که این موضوع به عنوان مهم‌ترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان در دستور قرار بگیرد.
این روزها همچنین در رسانه‌ها گفته می‌شود که زیر میزی توسط برخی پزشکان به رو‌میزی تبدیل شده است و آن را ضعف دانشگاه علوم پزشکی در حوزه نظارتی قلمداد می کنند.
اما مدیریت ضعیف یعنی اینکه شیر خشک‌های رژیمی خاص و قطره‌های بینی و اسپری استنشاقی در این هوای کرونا زده که نفس خیلی‌ها به آن بند است کمیاب شود.
مدیریت ضعیف یعنی اینکه وقتی شخصی در یک منطقه داروخانه‌ای ایجاد می کند و با توجه به درآمدی که از آن منطقه نصیبش می‌شود، باید حداقل به محیط داروخانه‌اش کمی توجه کند و آنرا همانند دکه روزنامه فروشی به حساب نیاورد و بجای تهیه دارو به مردم نگوید که مصرف فلان دارو بالا رفته است و شان مردم را حفظ کند و دانشگاه علوم پزشکی نیز با جدیت نظارت کند.
یکی از مهم‌ترین شعارهای دولت سیزدهم پاسخگویی بود اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه پاسخگویی در شش ماه اخیر نمره ضعیفی دریافت کرده است به گونه‌ای که صدای رسانه‌ها و پرسنل این دانشگاه را بلند کرده است؛ در هر کجا مشکلات و واقعیت‌ها را به مردم گفته‌ایم موفق بوده‌ایم اما با یک بررسی ساده گلایه‌مندی‌ها در زمینه عدم پاسخگویی و ارتباط ضعیف مجموعه جدید علوم پزشکی با جامعه روز به روز بر گلایه‌مندی‌ها افزوده می کند.
با توجه به گذشت بیش از شش ماه، هنوز حکم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به ریاست تبدیل نشده است.
این درحالی است که احکام سرپرستان دانشگاه‌های دیگر که برخی از آنها بعد از حسن ملکی‌زاده منصوب شده بودند با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست تبدیل شده است.
استاندار بوشهر در اسرع وقت به موضوع مهم‌ترین دستگاه اجرایی استان که به طور مستقیم و مکرر با زندگی و سلامت مردم ارتباط دارد ورود نماید تا وضعیت مدیریتی این دانشگاه از بلاتکلیفی خارج شود/داود بحرینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا