اخبار استاناخبار شهرستان

دولت سیزدهم احیاء کننده جهاد کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه گفت: دولت سیزدهم در حوزه جهادکشاورزی خدمات بی‌سابقه‌ای به مردم ارائه داده و در بعضی از امور نقش احیاء کننده را ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه، عباس تخم‌افشان مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: دولت انقلابی آیت الله رئیسی در حوزه جهادکشاورزی خدمات ارزنده و بی‌سابقه‌ای به مردم ارائه داده و در بعضی از امور دولت سیزدهم نقش احیاء کننده را ایفا کرده است.
وی افزود: موضوع رفع تداخلات حدود ۱۲ سال فقط در حد اعتبارات تملک قرار می‌گرفتند و بدون هیچ نتیجه‌ای رها می‌شد که خوشبختانه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با همکاری ادارات ثبت اسناد، منابع طبیعی و دارایی بالغ بر ۱۳ روستا از شهرستان رفع تداخلات صورت گرفته است و مابقی روستاهای شهرستان نیز در مرحله مشاور قرار دارند.
عباس تخم‌افشان خاطرنشان کرد: در خصوص صدور مجوزات، برای نمونه مجوز کارخانه مرغ مادر در دولت سیزدهم پس از ۶ روز، مجوز شروع بکار را اخذ کرد در صورتی که در دولت‌های گذشته کوتاهترین زمان اخذ چنین مجوزاتی ۶ ماه بود ولی این مجوز در سریعترین زمان توسط ادارات ۱۳ گانه تاییدیه گرفت و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت نموده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه با اشاره به ثبت اراضی کشاورزی گفت: در راستای ثبت اراضی شش دانگ کشاورزی، دولت سیزدهم حدود ۱۶ هزار و ۲۱۰ هکتار معادل ۲هزار و ۲۰۰ قطعه از اراضی شش دانگ کشاورزی را ثبت نموده است که همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان گناوه قابل تقدیر است.
تخم‌افشان با اشاره به پرداخت ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف جهاد کشاورزی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت سیل تا کنون به خسارت دیدگان پرداخت نشده بود که با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم تسهیلات ارزان قیمت سیل مربوط به سیل مرداد ماه ۱۴۰۱ ابلاغ شده است و در روزهای آتی به مرحله پرداخت خواهد رسید و تسهیلات خشکسالی سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است و در اقدامی بی‌سابقه در سال ۱۴۰۲ مجدد برای خشکسالی سال ۱۴۰۰ تسهیلاتی ابلاغ گردید که نشان از حمایت تمام و کمال دولت سیزدهم از کشاورزان می‌باشد.
مدیر جهادکشاورزی در خصوص لایروبی رودخانه حله تصریح کرد: علی‌رغم اینکه مطالعات لایروبی رودخانه حله در سال ۱۳۹۱ توسط جهاد کشاورزی انجام گرفته بود اما هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفت که در دولت سیزدهم با همکاری بسیج سازندگی استان بوشهر و پیگیری فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) شهرستان گناوه، لایروبی این رودخانه آغاز شده است و امید را در دل کشاورزان این منطقه زنده کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا