راهداری و پروژهای ناتمام بنام جاده ساحلی گناوه_ریگ
وضعیت بد جادههای استان بوشهر قابل کتمان نیست از عسلویه تا دیلم از جاده جم تا کمربندی سیراف، پیچهای جاشک تا نبود کمربندی در کاکی و بادوله که با سرعتکاههای عظیم جایگزین شدهاست و نهایتا گل سرسبد جادههای استان که جاده ساحلی بوشهر_گناوه است.
به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛ وضعیت بد جادههای استان بوشهر قابل کتمان نیست از عسلویه تا دیلم از جاده جم تا کمربندی سیراف، پیچهای جاشک تا نبود کمربندی در کاکی و بادوله که با سرعتکاههای عظیم جایگزین شدهاست.
همه اینها را که بگذریم تازه به جاده مرگ یا همان جاده ساحلی بوشهر_گناوه میرسیم جادهای که نبودش بهتر از وجودش بود و جانهای بسیاری را گرفته است چراکه جاده دوطرفه جوابگوی این حد ترافیک در مسیر ساحلی بوشهر_گناوه نیست.
این چند خط نگاشته شد که به اینجا برسیم، در شهرستان گناوه مردم گلایههای بسیاری از مسیرهای جادهای دارند و گل سرسبد آن مسیر گناوه_ریگ است.
نهم اسفند بود که جاده گناوه_ریگ جهت تعمیرات و آسفالت به مدت سهشبانهروز مسدود شد، در قسمتهایی نیز در برخی چالهها آسفالت ریخته شد ولی پس از بازگشایی از اولش بدتر شد و همانند سرعتکاهها در تقاطع روستای محمدصالحی، چاهبردی و قلعهحیدر مصداق ضربالمثل معروف “اصلاح ابرو و چشم کور” شده است حال کیفیت آسفالت سرد خوزستان بد بوده یا اجرای کار، راهداری باید پاسخگو باشد.
اما در این مسیر نصب علائم راهنمایی و رانندگی به صورت صحیح اجرا نشده است برای مثال در محدوده تقاطع روستای گشویی که دارای پیچهای پیاپی است به دلیل عدم نصب تابلوهای هشداری، برای خودروهای عبوری که برای اولین بار در این جاده تردد میکنند در شب خطرآفرین است و شاید بدون اغراق بتوان گفت، راهداری در جاده گناوه_ریگ هنوز نتوانسته است این پروژه را به صورت صحیح به بهرهبرداری برساند و با توجه به حضور میلیونی هموطنان و مسافران نوروزی در شهرستان گناوه، باید تا قبل از تعطیلات نوروز همت نماید تا شاید چشم کور شده را درمان کند.
بزودی در مورد توقف پروژه بزرگراه برازجان_دیلم در کمربندی آبپخش و گناوه که با چراغ سبز عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی شروع شد و اکنون نیز با انفعال متولیان راهسازی در استان و مماشات نمایندگان ادامه دارد خواهیم نوشت…
گزارش: عباس زارعی