اخبار استاناخبار شهرستان

لزوم توجه مسئولین استانی به زیرساخت‌های درمانی گناوه

فرماندار گناوه گفت: مردم شهرستان گناوه برای درمان مجبور به مراجعه به شهرها و استان‌های همجوار هستند که این موضوع هزینه‌ و خطرات جاده‌ای زیادی را متوجه این عزیزان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر و فرماندار گناوه از بیمارستان‌‌های گناوه بازدید کردند، در این بازدید فرماندار گناوه با اشاره به کمبودهای پزشکی و با بیان این مهم که گناوه شهریست گردشگر گفت: جمعیت شناور شهرستان گاهاً ۲ الی ۳ برابر جمعیت استان است و این موضوع وجود زیرساخت‌های مناسب پزشکی در سطح شهرستان را به امری ضروری بدل کرده و حتی مسیرهای ارتباطی بیمارستان نیز مناسب نیستند و نیاز به بازسازی دارند.
محمد تقی صفری افزود: بیمارستان سوانح سوختگی چندین استان را به عنوان جامعه هدف پوشش می‌دهد و امید است با نگاه ویژه‌ی مدیران استانی، اعتبار برای تامین تجهیزات تخصصی و عمرانی مورد نیاز این بیمارستان تخصیص یابد.
فرماندار گناوه با گلایه از ضعف‌های درمانی و پزشکی در این شهرستان و مراجعه مردم به استان‌های دیگر گفت: مردم شهرستان برای درمان مجبور به مراجعه به شهرها و استان‌های همجوار هستند که این موضوع هزینه‌ و خطرات جاده‌ای زیادی را متوجه این عزیزان کرده است.
وی افزود: آمبولانس‌های موجود در شهرستان گناوه نیز فرسوده هستند و می‌توان گفت چه در بیمارستان و چه در اورژانس‌های شهری آمبولانس‌های ما وضعیت مطلوبی ندارند و عملاً عمرشان تمام شده و نوسازی ناوگان درمانی امری ضروری است.

یکی از کارکنان بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه به اشاره به مطالبات و ضعف‌های موجود در بیمارستان گفت: متاسفانه برخی از مسئولین استانی این دیدگاه را دارند که بیمارستان سوانح سوختگی گناوه تعداد مراجعات کمی دارد و به همین دلیل توجه‌ای به آن نمی‌شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال نمی‌توان گفت در زمان صلح نیازی به نیروی نظامی نداریم یا شهر نیاز به آتش نشانی ندارد چون ممکن است آتش سوزی رخ ندهد متاسفانه مسئولین به این مهم توجه‌ای ندارند که با وجود صنعت و پالایشگاه‌های متعدد در استان احتمال هر گونه حادثه یا آتش سوزی وجود دارد.
کارمند بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه تصریح کرد: هم‌اکنون در بیمارستان سوانح سوختگی گناوه بخش بازتوانی و جراحی پلاستیک نداریم و پزشکان بصورت تمام وقت در بیمارستان حضور ندارند.

محسن پاپری زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان گناوه با کمبود جدی پزشک متخصص مواجه است و برای رفع این مشکل باید تلاش کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ضمن ارزیابی و نیازهای دو بیمارستان شهرستان گناوه گفت: در سال جاری تا کنون مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال به هر دو بیمارستان تخصیص داده شده که مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز با موافقت فرماندار به آن افزوده خواهد شد.
وی در این جلسه با هماهنگی اداره راه و بنیاد مسکن قول پیگیری و تخصیص اعتبار لازم برای جاده‌ دسترسی به بیمارستان را داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا