اخبار شهرستانمحیط زیست

نشت نفت از تاسیسات شرکت پایانه‌های نفتی عامل انتشار آلودگی نفتی در ساحل گناوه

رئیس حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، منشاء آلودگی نفتی در ساحل گناوه مشخص و اقدام آنی برای پاکسازی صورت گرفت.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار خاکریزگناوه اظهار داشت: با توجه به وسعت آلودگی در ۲ مایلی گناوه و انتقال آن به ساحل که می‌تواند در کنار آسیب به محیط زیست تبعات زیادی از جمله مسمومیت‌های شدید و بیماری‌های پوستی بر انسان‌ها داشته باشد بصورت جدی موضوع آلودگی را پیگیری کردیم.
وی افزود: پس از پیگیرهای صورت گرفته نهایتا مشخص گردید که آلودگی مربوط به نشت نفت در عمق ۴ متری از سطح دریا مربوط به تاسیسات شرکت پایانه‌های نفتی خارگ می‌باشد که با توجه به نوع و سطح آلودگی، تعیین پیمانکار برای رفع منشاء نشتی صورت گرفته و از امروز رفع نشتی و پاکسازی دریا و ساحل توسط شرکت پایانه‌های نفتی خارگ آغاز می‌شود.
کامبیز عبدالهی گفت: تیم‌های عملیاتی و تجهیزات ویژه پاکسازی از سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز صبح امروز جهت پاکسازی دریا به بندر گناوه اعزام شدند.
عبدالهی در پایان تصریح کرد: از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود که تا پایان کامل پاکسازی دریا از مواد نفتی و هیدروکربنی از شنا در دریا اجتناب نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا