اخبار شهرستان

پرداخت‌های مالی، خارج از سامانه مدیریت مطالبات صنفی ممنوع شد

خاکریزگناوه _ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناوه از ممنوعیت پرداخت هرگونه وجه، خارج از سامانه مدیریت مطالبات صنفی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛ عبدالمهدی شاهین زاده رئیس اداره صمت شهرستان گناوه گفت: با استناد به بخشنامه جدید اتاق اصناف ایران از شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ تمامی اصناف، کسبه و صاحبان پروانه کسب در سراسر کشور مکلف به پرداخت هرگونه وجه از قبیل حق عضویت صنفی، صدور و تمدید پروانه کسب، صرفا” از طریق درگاه مشخص شده در سامانه مدیریت مطالبات صنفی هستند.

وی افزود: با راه اندازی سامانه مذکور پرداخت وجه با هر عنوانی از طریق کارتخوان بانکی یا بصورت دستی، ممنوع بوده و برابر مقررات صنفی با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

شاهین زاده در ادامه گفت: از روز یکشنبه ۱۵ مهرماه سالجاری، امکان ثبت درخواست بدهی صنفی برای پرداخت‌هایی که تا قبل از مهر امسال، خارج از سامانه انجام گرفته‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی همچنین‌ افزود: متقاضی می‌بایست نامه اتحادیه (ممهور به مهر و امضای رئیس اتحادیه به همراه درج مشخصات فرد و ذکر حق عضویت سنواتی که خارج از سامانه دریافت شده است) به همراه اسناد مثبته بانکی را در زمان ثبت درخواست بارگذاری نماید و رسید وصول مبلغ اتحادیه به هیچ وجه مورد قبول نبوده و می‌بایست رسید دستگاه کارتخوان، یا فیش بانکی یا رسید پرداخت اینترنتی (موبایل بانک/اینترنت بانک) بارگذاری شود.

شاهین زاده با تاکید بر اهمیت موضوع، یادآور شد: مهلت دو هفته‌ای اتاق اصناف ایران برای جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ ابلاغ بخشنامه مذکور یعنی تا روز شنبه ۲۸ مهر است و کلیه‌ی تشکل‌ها صنفی می‌بایست نسبت به جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی خود اقدام نمایند.

رئیس اداره صمت شهرستان گناوه تاکید کرد: برای کلیه‌ی خدمات غیرموظف و انواع پرداخت‌ها، سازوکار پرداخت تعبیه خواهد شد و به هیچ وجه نباید خارج از سامانه وصول مطالبات صنفی و سامانه نوین اصناف، وجهی از افراد صنفی یا متقاضیان دریافت پروانه کسب دریافت گردد.

ایشان در پایان متذکر شد تمامی همشهریان گرامی در صورت مشاهده و تقاضای وجه خارج از چارچوب یاد شده مراتب را به اتاق اصناف و یا اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناوه اعلام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا