اخبار استاناخبار شهرستان

۷ واحد صنفی بکارگیرنده اتباع خارجی در گناوه جریمه شدند

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گناوه گفت: در بازرسی انجام شده از بازار گناوه ۷ واحد صنفی بکارگیرنده اتباع خارجی به عنوان کارفرمای متخلف جریمه شدند.

به گزارش پایگاه خبری خاکریزگناوه؛ کریم صفائی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گناوه اظهار داشت: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز آنها، گشت و بازرسی با حضور بازرسان جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، اصناف و بسیج اصناف انجام شد. وی افزود: پیرو گزارش مردمی سامانه پیامکی 50004001784132 از بازار گناوه بازدید به عمل امد و واحد‌های بکارگیرنده اتباع خارجی جریمه شدند.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اینکه حضور اتباع خارجی در سه شهرستان گناوه، دیلم و عسلویه ممنوع می‌باشد کارفرمایانی که اتباع خارجی را بکارگیری نمایند، شناسایی و مطابق قوانین جریمه خواهند شد.
کریم صفائی تصریح کرد: از همشهریان گناوه‌ای انتظار می‌رود همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های متولی این امر داشته باشند و کارفرمایان نیز به جد از بکارگیری اتباع خارجی در اصناف خودداری نمایند.
وی خاطرنشان کرد: جریمه اتباع بیگانه ۵ برابر دستمزد هر روز کاری می‌باشد و در صورت تکرار تخلف و یا در صورت عدم پرداخت جریمه ظرف مدت زمان مشخص شده توسط کارفرما، پرونده آن واحد صنفی به مراجع قضائی ارجاع داده خواهد شد.
صفائی ادامه داد: در این بازرسی برای ۷ واحد صنفی برگه جریمه صادر شد و تعدادی از آن ها توسط بازرس صنعت، معدن و تجارت جهت پیگیری به تعزیرات معرفی شدند.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استمرار گشت‌های نامنظم و بدون اطلاع بازرسی گفت: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف بکارگماری اتباع خارجی در واحد های صنفی گزارشات خود را به همراه آدرس و نوع کسب کار به سر شماره 50004001784132 پیامک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا